Działania projektowe obejmowały:
1.Wzbogacenie różnorodności gatunkowej flory na terenie wokół budynku szkoły poprzez nasadzenie różnych gatunków drzew liściastych i iglastych. Rośliny te wykorzystywane będą jako środek dydaktyczny na lekcjach biologii, przyrody, geografii, jednocześnie będą pełnić funkcję naturalnych fabryk tlenu i pochłaniaczy dwutlenku węgla.
2.Edukacja ekologiczna w różnej formie :
- Działania w obrębie koła ekologicznego Eko Planeta mające na celu uświadomienie uczniom skutków zmian klimatycznych i wyrobienie prawidłowych nawyków postępowania (np. „Akcja oszczędzam energię i gaszę światło wychodząc z pomieszczenia” - umieszczenie naklejek nad włącznikami światła/energii przypominającymi o ich wyłączaniu po wyjściu z pomieszczenia, wydanie tematycznych ulotek informacyjnych przekazywanych uczniom, rodzicom, społeczności lokalnej).
- Zaprojektowanie banneru na zewnątrz budynku szkoły informującego o uczestnictwie w projekcie.
- Lekcje ekologii w plenerze np. określanie zanieczyszczenia powierza w okolicy z wykorzystaniem czujnika smogu.
- Zorganizowanie warsztatów wyjazdowych o tematyce ekologicznej przeprowadzonych przez Nadleśnictwo Kraśnik na ścieżce edukacyjnej "Uroczysko" koło Urzędowa.
- Akcja: „Zielona klasa” – uczniowie opiekujący się daną klasą wzbogacili swoje pracownie w rośliny oczyszczające powietrze np. skrzydłokwiaty, paprocie.
- Pogadanka, pt. „Lasy-zielone płuca naszej planety” prowadzona przez przedstawicieli Nadleśnictwa Kraśnik mająca na celu uświadomienie odbiorcom jak ważną rolę odgrywa roślinność w utrzymaniu prawidłowego obiegu dwutlenku węgla.
- Przeprowadzenie szkolnych konkursów ekologicznych połączonych z prezentacjądotyczącą zanieczyszczenia powietrza,wykorzystywaniu OZE, segregacji odpadów itp., konkursu„Coś z niczego”.
Realizację projektu nadzorowały Edyta Filipek-Więcław i Anna Rosły.